Nincs tétel a kosarában
Nincs tétel a kosarában
1. Általános rendelkezések
1.1. Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: „Üzleti és Reklamációs Feltételek”) szabályozzák az eladó és a vevő között létrejött adásvételi szerződésből eredő jogokat és kötelezettségeket. Az eladó: KONEX MEDIK, spol. s r.o., székhelye: Rastislavova 7, 040 01 Kassa, Szlovákia, cégjegyzékszám: 31713343, bejegyezve a Kassa I. kerületi bíróság cégnyilvántartásába Sro osztály, vl. szám: 6680/V alatt (a továbbiakban: „Eladó”).
1.2. Az adásvételi szerződés tárgya áruk online vásárlása az eladó e-kereskedelmi weboldalán keresztül.
1.3. Az eladó e-kereskedelmi oldalán feltüntetett árak tartalmazzák az általános forgalmi adót a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályainak megfelelően. Az árak nem tartalmazzák a szállítási és egyéb választható szolgáltatások díjait.
1.4. Az eladó fenntartja a jogot az árak módosítására, amely nem érinti a korábban megkötött adásvételi szerződéseket.
(A teljes dokumentum hossza több tízezer karakter, ezért a fennmaradó részeket az itt megkezdett formában, szakaszonként fogom folytatni, figyelembe véve az eredeti struktúrát és tartalmat. A következő rész: 2. Adásvételi szerződés megkötésének módja.)
2.1. Az adásvételi szerződés a vevő ajánlata alapján jön létre, amelyet az eladó weboldalán keresztül, az erre szolgáló űrlap kitöltésével és elküldésével nyújt be a vevő (a továbbiakban: „Megrendelés”). A szerződés tárgya a megrendelésben megjelölt áru tulajdonjogának átruházása a meghatározott vételár és feltételek mellett.
2.2. A megrendelés elküldése után a rendszer automatikusan visszaigazoló e-mailt küld a vevő által megadott e-mail címre (a továbbiakban: „Megrendelés kézbesítési visszaigazolás”).
2.3. A megrendelés kézbesítési visszaigazolása a szerződés megkötésére irányuló ajánlat elfogadását jelenti (a továbbiakban: „Megrendelés elfogadása”).
2.4. A megrendelés elfogadása tartalmazza az áru megnevezését, árát, szállítási időt, szállítási címet és a szállítás költségét, valamint az eladó cégadatait (cégnév, székhely, cégjegyzékszám stb.).
2.5. Az adásvételi szerződés a megrendelés elfogadásának elektronikus vagy írásos visszaigazolásával jön létre.
2.6. Az eladó köteles a szerződéskötés előtt világos és egyértelmű tájékoztatást adni a vevőnek az áru jellemzőiről, az eladó adatairól, a szállítási, fizetési és reklamációs feltételekről, valamint az elállási jogról és annak gyakorlásáról.
2.7. Ha az eladó nem teljesíti a 2.6. pont szerinti tájékoztatási kötelezettségét, a vevő nem köteles a kapcsolódó többletköltségeket megfizetni.
3.1. Az eladó köteles:
3.2. Az eladónak joga van a vételár teljes és határidőben történő kiegyenlítésére.
3.3. Ha az áru nem áll rendelkezésre vagy elfogyott, az eladó köteles erről haladéktalanul értesíteni a vevőt, helyettesítő teljesítést ajánlani fel, vagy lehetőséget biztosítani a szerződéstől való elállásra. A vevő által már megfizetett vételárat és egyéb költségeket az eladó köteles 14 napon belül visszatéríteni. Ha a vevő nem fogadja el a helyettesítő teljesítést, és nem áll el a szerződéstől, az eladó jogosult elállni a szerződéstől, és a vételárat ugyanúgy köteles visszatéríteni 14 napon belül.
4.1. A vevő köteles az eladótól megrendelt áru vételárát a megállapodás szerinti módon és határidőn belül megfizetni. Ez a kötelezettség a megrendelés részét képezi.
4.2. A vevő jogosult az árut a szerződésben meghatározott mennyiségben, minőségben, időben és helyen átvenni.
4.3. A vevő kötelezettségei:
5.1. A termékek elérhetőségére és várható szállítási idejére vonatkozó információk az adott termék oldalán kerülnek feltüntetésre az e-kereskedelmi weboldalon.
5.2. Az eladó köteles a megrendelt árut legkésőbb az adásvételi szerződés megkötésétől számított 30 napon belül átadni a vevőnek, kivéve, ha a felek másként állapodtak meg. Amennyiben az eladó e kötelezettségét nem teljesíti, a vevő ésszerű póthatáridőt szabhat meg. Ha a póthatáridő eredménytelenül telik el, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.
5.3. Az eladó jogosult a terméket a szerződésben rögzített határidő előtt is kiszállítani.
5.4. A vevő köteles az árut a megállapodás szerinti helyen és időben átvenni. Amennyiben a terméket a vevő nem veszi át, az eladó jogosult megtérítést követelni a szállítási kísérlet sikertelensége miatt felmerült tényleges költségek után.
5.5. Az áru átvételekor a vevő vagy meghatalmazottja köteles azt személyesen átvenni, a szállítást és fizetést igazoló dokumentumokat aláírni. Az áru átvételével a tulajdonjog és a kárveszély a vevőre száll.
5.6. A vevő köteles az árut átvételkor megvizsgálni, különös tekintettel a csomagolás sértetlenségére. Sérülés vagy hiányosság esetén a futárnak jegyzőkönyvet kell felvennie, amely alapján a vevő élhet reklamációs jogával.
5.7. Ha a vevő az árut nem veszi át a megállapodott határidőn belül, és előzetesen nem áll el írásban a szerződéstől, az eladó követelheti a szállítási kísérlet költségeinek megtérítését.
5.8. Az áru határidőn túli át nem adása esetén a vevő jogosult elállni a szerződéstől, és az eladó köteles a már megfizetett összeget 14 napon belül visszatéríteni a vevő által megadott bankszámlára.
6.1. A vételár az az összeg, amelyről a vevő és az eladó az adásvételi szerződésben megállapodtak. A vételár pontos összege a megrendelés elfogadásában kerül feltüntetésre.
6.2. Amennyiben a megrendelés kézbesítési visszaigazolásában szereplő ár magasabb, mint az eladó weboldalán a megrendelés leadásakor megjelenített ár, az eladó e-mailben új, szerződéskötésre irányuló ajánlatot küld a vevő részére. A szerződés csak akkor jön létre, ha a vevő ezt az új árat írásban elfogadja.
6.3. A vevő köteles a vételárat, beleértve a szállítási költségeket is, az eladó által megadott módon megfizetni. Lehetséges fizetési módok: készpénzes fizetés személyes átvételkor, utánvét, bankkártyás fizetés vagy banki átutalás.
6.4. Banki átutalás esetén a fizetés napja az a nap, amikor a teljes vételár jóváírásra kerül az eladó bankszámláján.
6.5. A vevő köteles a vételárat legkésőbb az áru átvételekor megfizetni, kivéve, ha a felek részletfizetésben állapodtak meg.
6.6. Az eladó jogosult megtagadni az áru kiszállítását mindaddig, amíg a vevő nem egyenlítette ki a teljes vételárat.
6.7. A vételár nem tartalmazza az összeszerelés és a külön kért szolgáltatások díját, ezek külön kerülnek felszámításra, amennyiben a felek így állapodnak meg.
7.1. A vevő az áru tulajdonjogát akkor szerzi meg, amikor a vételár teljes összegét kifizette az eladó részére.
7.2. Az áru sérülésének kockázata a vevőre akkor száll át:
Ettől az időponttól kezdve az áru elvesztéséből, megrongálódásából vagy megsemmisüléséből eredő minden kár a vevőt terheli.
8.1. A vevőnek joga van az áru eltávolítható hibája esetén annak ingyenes, időben történő és megfelelő módon történő kijavítására. Az eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül kijavítani.
8.2. A vevő a hiba kijavítása helyett kérheti az áru kicserélését, vagy ha a hiba csak az áru egy meghatározott részére vonatkozik, akkor annak az alkatrésznek a cseréjét, kivéve, ha ez az eladónak – az áru ára vagy a hiba súlyossága miatt – aránytalan költséget jelentene.
8.3. Az eladó jogosult a hibás árut hibátlanra cserélni, amennyiben ez a vevőnek nem okoz jelentős nehézséget.
8.4. Amennyiben a hiba nem javítható, és az áru rendeltetésszerű használatát akadályozza, a vevő jogosult az áru cseréjére vagy az adásvételi szerződéstől való elállásra. Ugyanilyen jog illeti meg a vevőt akkor is, ha a hiba javítható, de ismételten jelentkezik, vagy több javítható hiba együttvéve akadályozza a rendeltetésszerű használatot.
8.5. Más, nem javítható hiba esetén a vevő ésszerű árengedményre jogosult.
8.6. Az eladó a vevőt a 622. § szerinti (jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek 8.1–8.3 pontjai) és a Ptk. 623. § szerinti (8.4–8.5 pontok) jogairól megfelelően tájékoztatta azzal, hogy e feltételeket elektronikus áruháza vonatkozó aloldalán közzétette, és a vevőnek lehetősége volt azokat a megrendelés elküldése előtt elolvasni.
8.7. A vevő köteles a reklamációt az eladóhoz vagy az általa kijelölt személyhez benyújtani. Az eladó a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályai szerint felelős a termék hibáiért. A vevő a szervizhelyekről és a garanciális/jótállás utáni szervizről tájékoztatást kap a jótállási jegyen, illetve kérésre telefonon vagy e-mailben.
8.15. A vevő jogosult dönteni, hogy a 622. § vagy a 623. § szerinti jogait kívánja gyakorolni, és köteles erről haladéktalanul értesíteni az eladót. A vevő döntésének megfelelően az eladó vagy a panaszkezelésre kijelölt személy a Ptk. 2. § m) pontja alapján haladéktalanul, de legkésőbb bonyolultabb esetben a reklamációs eljárás megindításától számított 3 napon belül, indokolt esetben – például ha az áru műszaki értékelése szükséges – legfeljebb 30 napon belül meghatározza a reklamáció kezelési módját. A reklamáció ezt követően haladéktalanul kezelendő. A reklamáció teljes feldolgozása nem haladhatja meg a 30 napot. Ennek letelte után a fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni, vagy kérheti az áru cseréjét.
8.16. Ha a vevő az adásvételi szerződés megkötését követő 12 hónapon belül reklamál, az eladó a reklamációt csak szakértői vélemény alapján utasíthatja el. A szakértői vélemény költségei nem terhelhetik a vevőt.
8.17. Ha az eladó elutasítja a reklamációt, köteles megjelölni, hová küldheti a vevő az árut szakértői értékelésre. A szakértői vizsgálat és az ezzel járó költségek az eladót terhelik. Amennyiben a szakértői értékelés igazolja a hiba fennállását, a vevő újra érvényesítheti követelését, és a jótállási idő nem rövidül. Az eladó köteles az értékeléssel összefüggő költségeket a megújított igénylés után 14 napon belül megtéríteni.
8.18. A vevő nem jogosult reklamálni olyan hibákat, amelyekről az eladó a szerződéskötéskor tájékoztatta, vagy amelyekről tudnia kellett.
8.19. Az eladó fenntartja a jogot, hogy a hibás árut ugyanolyan vagy jobb műszaki paraméterekkel rendelkező hibátlan árura cserélje, amennyiben ez a vevőnek nem jelent aránytalan terhet.
8.20. Az eladó nem felelős a termék hibáiért:
8.21. A reklamáció a következő módokon rendezhető:
a) az áru cseréje,
b) vételár visszatérítése,
c) javított áru átadása,
d) ésszerű árengedmény,
e) teljesítés elfogadásáról szóló írásbeli nyilatkozat,
f) reklamáció indokolt elutasítása.
8.22. Az eladó a reklamációs eljárás eredményéről írásos igazolást állít ki legkésőbb 30 napon belül, és erről a vevőt értesíti (személyesen, postán, futárral vagy e-mailben).
8.23. A jótállási idő az áru átvételétől számított 24 hónap, kivéve, ha az adott termékre más időtartamot határoztak meg. Sporttáplálkozási termékek és élelmiszerek esetén a minimális lejárati idő 2 hónap. Ennél rövidebb idő esetén az eladó egyeztet a vevővel.
8.24. Garanciális javítás esetén a jótállási idő meghosszabbodik azzal az idővel, ameddig a vevő az árut nem használhatta.
8.25. Új áru cseréje esetén a jótállási idő az új termék átvételétől indul újra. A vevő írásos tájékoztatást kap a cseréről.
8.26. Eltávolítható hiba esetén a vevő döntése szerint:
a) az eladó kicseréli az árut, vagy
b) kijavítja a hibát.
8.27. Ha a hiba eltávolítható, de a vevő nem tudta azt azonnal észlelni, az eladó a hibát kijavítja.
8.28. Ha a hiba nem eltávolítható, vagy több eltávolítható hiba akadályozza a rendeltetésszerű használatot, az eladó:
8.29. Ha a hiba elháríthatatlan vagy többször jelentkező, az eladó az árut cseréli.
8.30. A reklamáció csak azokra a hibákra terjed ki, amelyeket a bejelentés és annak visszaigazolása tartalmaz.
8.31. Ismétlődő hibának minősül ugyanaz a javítható hiba, ha az kétszer előfordul.
8.32. Három különböző javítható hiba együttes előfordulása több hibának minősül.
8.33. A vevő nem jogosult újra reklamálni ugyanazon konkrét hiba miatt, ha már egyszer éltek a reklamációval.
8.34. A jelen feltételek nem vonatkoznak azokra a szervezetekre, amelyek nem minősülnek fogyasztónak a 102/2014. törvény 2. § a) pontja szerint.
9.Személyes adatok és azok védelme
9.1. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy a vevő – amennyiben természetes személy – köteles megadni az eladónak a nevét, lakcímét (irányítószámmal együtt), telefonszámát és e-mail címét.
9.2. Ha a vevő jogi személy, köteles megadni az eladónak a cég nevét, székhelyének címét (irányítószámmal együtt), azonosítószámát (IČO), telefonszámát és e-mail címét.
Szállítási szolgáltató: GLS.
9.3. A vevő bármikor ellenőrizheti és módosíthatja a megadott személyes adatokat, valamint törölheti a regisztrációját az elektronikus áruház honlapján, a „Saját fiók” menüpont alatt történő bejelentkezés után.
9.4. Az eladó ezúton tájékoztatja a vevőt, hogy a 18/2018. sz. törvény (a személyes adatok védelméről és egyes törvények módosításáról, a továbbiakban: „ZnOOÚ”) értelmében, mint adatkezelő, a vevő személyes adatait a vásárlási szerződés megkötése során – a vevő hozzájárulása nélkül is – kezelheti, mivel az adatok kezelése a vevővel fennálló szerződéskötést megelőző jogviszony és a szerződés teljesítése érdekében szükséges, amelyben a vevő az egyik szerződő félként szerepel.
9.5. A vevő a rendelés elküldése előtt az erre szolgáló jelölőnégyzet bejelölésével hozzájárulását adhat ahhoz, hogy az eladó a ZnOOÚ értelmében kezelje és tárolja személyes adatait – különösen a fent megadottakat –, továbbá azokat felhasználja minden olyan információs rendszerében, amelyek az új termékekről, kedvezményekről és akciókról szóló tájékoztatás küldésére szolgálnak a kínált árukkal kapcsolatban.
9.6. Az eladó kötelezettséget vállal arra, hogy a vevő személyes adatait a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályainak megfelelően kezeli és használja fel.
9.7. Az eladó kijelenti, hogy a ZnOOÚ értelmében a személyes adatokat kizárólag a jelen üzleti és reklamációs feltételekben meghatározott célból szerzi be.
9.8. Az eladó kijelenti továbbá, hogy amennyiben a ZnOOÚ alapján a jelen feltételekben meghatározottaktól eltérő célra gyűjt személyes adatokat, úgy ezeket az adatokat kizárólag az adott célnak megfelelő módon kezeli, és nem kapcsolja össze más célból gyűjtött személyes adatokkal.
9.9. A vevő az ezen üzleti és reklamációs feltételek 9.5. pontja szerint meghatározott cél teljesüléséig határozott időre hozzájárulását adja az eladónak személyes adatainak kezeléséhez. Az adatkezelési cél teljesülését követően az eladó köteles a vevő személyes adatait haladéktalanul megsemmisíteni. A vevő bármikor jogosult hozzájárulását írásban visszavonni, amely visszavonás a kézbesítéstől számított 1 hónapon belül hatályosul.
9.10. A vevő a rendelés elküldése előtt köteles a megfelelő jelölőnégyzet bejelölésével megerősíteni, hogy az eladó világos, érthető és félreérthetetlen módon tájékoztatta őt az alábbiakról:
9.11. Az eladó kijelenti, hogy a személyes adatokat tisztességesen kezeli, a ZnOOÚ és más vonatkozó jogszabályok rendelkezéseit nem sérti meg, azokat nem kerüli meg. Továbbá kijelenti, hogy a hozzájárulást nem kényszerrel, fenyegetéssel vagy a szerződés, szolgáltatás, áru vagy más kötelezettség teljesítésének megtagadásával próbálja megszerezni.
9.12. A vevő jogosult arra, hogy ingyenes írásbeli kérelem alapján tiltakozzon az alábbiak ellen:
9.13. A vevő jogosult továbbá tiltakozni a személyes adatok ZnOOÚ 31. § szerinti kezelése ellen, ha azt megalapozott indokokkal vagy az ő jogainak és törvényben védett érdekeinek sérelmével indokolja. Amennyiben nincsenek jogszabályi akadályok, és a tiltakozása megalapozott, az eladó köteles az érintett személyes adatokat haladéktalanul zárolni és a körülmények lehetővé tételével törölni.
9.14. A vevő jogosult – írásban vagy személyesen, ha az ügy nem tűr halasztást – tiltakozni az ellen is, hogy automatizált adatkezelési folyamatok alapján olyan döntés szülessen, amely számára joghatással jár vagy jelentős mértékben érinti. A vevő kérheti, hogy az eladó az ilyen döntést ne automatizált módon vizsgálja felül, hanem olyan módon, amelyben emberi tényező is részt vesz. Az eladó köteles ennek a kérésnek eleget tenni, és biztosítani, hogy a döntés felülvizsgálatát illetékes személy végezze el. A vizsgálat módjáról és eredményéről az eladó köteles a vevőt a jelen feltételek 9.18. pontjában foglalt határidőn belül tájékoztatni.
9.15. A vevő ezt a jogát nem gyakorolhatja, ha:
9.16. Amennyiben a vevő írásban gyakorolja jogát, és kérelmének tartalma egyértelműen jelzi, hogy joggyakorlásról van szó, a kérelmet a törvény szerint előterjesztettnek kell tekinteni. E-mailben vagy faxon küldött kérelem esetén a vevő köteles azt három napon belül írásban is benyújtani.
9.17. A vevő, ha úgy véli, hogy személyes adatait jogosulatlanul kezelik, jogosult panaszt tenni a Személyes Adatok Védelméért Felelős Hivatalnál. Ha a vevő teljes cselekvőképességgel nem rendelkezik, jogait törvényes képviselője gyakorolhatja.
9.18. Az eladó köteles a vevő írásos kérelmét a jelen feltételek alapján – illetve a ZnOOÚ rendelkezései szerint – legkésőbb annak kézhezvételétől számított 30 napon belül elbírálni és írásban tájékoztatást adni.
9.19. Amennyiben a ZnOOÚ alapján a vevő jogainak gyakorlása korlátozás alá esik, az eladó köteles erről haladéktalanul, írásban értesíteni az érintettet és a Személyes Adatvédelmi Hivatalt.
9.20. Az eladó ezúton tájékoztatja a vevőt, hogy a ZnOOÚ értelmében a személyes adatok kezelése során előreláthatóan az alábbi harmadik személyek, illetve címzettek részére továbbíthatók az adatok:
GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o., Budča 1039, 962 33 Budča
10.1. Amennyiben az eladó az adásvételi szerződésből eredő kötelezettségeinek teljesítése ellehetetlenül – különösen készlethiány, a termék elérhetetlensége, a termék gyártójának, importőrének vagy szállítójának a gyártás megszüntetése vagy olyan változtatásai miatt, amelyek lehetetlenné teszik az eladó részéről a szerződés teljesítését –, vagy vis maior, illetve olyan körülmények miatt, amelyek az eladótól elvárható maximális erőfeszítések ellenére sem teszik lehetővé a termék szállítását a jelen szerződési feltételekben meghatározott határidőn belül, vagy az ajánlatban szereplő áron, az eladó köteles erről haladéktalanul tájékoztatni a vevőt. Egyúttal köteles helyettesítő teljesítést felajánlani, vagy lehetőséget biztosítani a szerződéstől való elállásra (a rendelés lemondására). Amennyiben a vevő ezen okok valamelyike miatt eláll a szerződéstől, az eladó köteles a vevő által kifizetett előleget 14 napon belül visszautalni a vevő által megadott bankszámlaszámra.
10.2. A vevő jogosult az adásvételi szerződéstől indoklás nélkül elállni a 102/2014. sz. törvény 7. §-a és azt követő rendelkezései értelmében (a távértékesítés során történő fogyasztóvédelemről, a továbbiakban: „Fogyasztóvédelmi törvény távértékesítésnél”) 14 napon belül, amely határidő a termék átvételének napjától, illetve a szolgáltatási vagy elektronikus tartalomra vonatkozó szerződés megkötésének napjától számít, feltéve, hogy az eladó teljesítette a törvény 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségét.
10.3. A vevő e határidőn belül jogosult a terméket kibontani és kipróbálni, hasonló módon, mint az a hagyományos üzletekben szokásos, a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megismeréséhez szükséges mértékben.
10.4. Az elállási határidő kezdete:
10.5. A vevő a szerződéstől még annak elállási határideje előtt is jogosult elállni.
10.6. Az elállást egyértelműen, írásban kell megtenni – akár más tartós adathordozón –, olyan formában, amely kizárja, hogy az elállás tévedésből történt. Használható az 1. sz. melléklet szerinti elállási nyomtatvány is. A határidő betartottnak minősül, ha az elállás közlését a vevő legkésőbb az utolsó napon elküldi az eladónak.
10.7. Az elállási nyilatkozatnak tartalmaznia kell a nyomtatványon meghatározott adatokat, különösen: a vevő azonosító adatait, a rendelés számát és dátumát, a termék pontos megnevezését, valamint a visszatérítés módját (bankszámlaszám és/vagy postacím).
10.8. A szerződéstől való elállással az ahhoz kapcsolódó kiegészítő szerződések is automatikusan megszűnnek. Az eladó nem jogosult semmilyen díjat felszámítani ezek megszüntetéséért, kivéve a törvény 9. § (3), illetve 10. § (3) és (5) bekezdéseiben meghatározott költségeket, valamint a már teljesített szolgáltatások díját.
10.9. Az elállástól számított 14 napon belül a vevő köteles a terméket visszaküldeni az eladó székhelyére, vagy átadni az eladó által megbízott személynek. Ez nem érvényes, ha az eladó vállalta, hogy a terméket ő maga vagy megbízottja veszi át. A határidő betartottnak minősül, ha a termék a határidő utolsó napján postára lett adva.
10.10. A vevő köteles a terméket hiánytalanul, lehetőleg eredeti csomagolásban, sértetlenül és használatlanul, a teljes dokumentációval együtt visszaküldeni.
10.11. Az utánvéttel visszaküldött csomagokat az eladó nem veszi át. Javasolt a terméket biztosítással ellátva feladni. Az eladó a szerződéstől való elállás közlésétől számított legfeljebb 14 napon belül köteles visszatéríteni minden általa átvett összeget (vételár, szállítási és egyéb költségek), kivéve, ha a termék még nem került visszaküldésre, vagy a vevő nem igazolta a visszaküldést.
10.12. A visszaküldés költségeit a vevő viseli, kivéve, ha az eladó vállalta ezek megtérítését, vagy elmulasztotta a 3. § (1) bekezdés i) pontjában foglalt tájékoztatási kötelezettségét.
10.13. A vevő csak abban az esetben felelős az értékcsökkenésért, ha a termékkel szükségtelen módon bánt. Amennyiben az eladó elmulasztotta tájékoztatni a vevőt az elállási jogáról, a vevő nem felel az értékcsökkenésért.
10.14. Az eladó köteles a vételárat ugyanazon módon visszatéríteni, ahogy azt a vevő kifizette, kivéve, ha a vevő más módot választott és ezért nem számítható fel külön díj.
10.15. Ha a vevő használt, sérült vagy hiányos terméket küld vissza, köteles megtéríteni az értékcsökkenést és az eladó által felmerült javítási költségeket, de legfeljebb a vételár és az aktuális érték közötti különbség mértékéig.
10.16. A fogyasztóvédelmi törvény 7. § (6) bekezdése értelmében a vevő nem élhet elállási jogával az alábbi esetekben:
10.17. A jelen 10. pont rendelkezései nem vonatkoznak azokra a szervezetekre, amelyek nem felelnek meg a fogyasztó fogalmának a törvény 2. § a) pontja szerint.
11.1. Írásban megkötött adásvételi szerződés esetén annak bármilyen módosítása kizárólag írásban érvényes.
11.2. A szerződő felek megállapodnak abban, hogy a köztük zajló kommunikáció e-mail útján történik.
11.3. Azokra a jogviszonyokra, amelyeket jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek nem szabályoznak, az alábbi jogszabályok vonatkoznak: a Polgári Törvénykönyv, a 22/2004. sz. törvény az elektronikus kereskedelemről, valamint az azt módosító 128/2002. sz. törvény a belső piac állami ellenőrzéséről a fogyasztóvédelem területén, annak későbbi módosításai, továbbá a 102/2014. sz. törvény a távértékesítés során történő fogyasztóvédelemről.
11.4. Jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek a vevőre nézve az adásvételi szerződés megkötésével lépnek hatályba.
11.5. A vevő a megrendelés elküldése előtt köteles a megfelelő jelölőnégyzet bejelölésével megerősíteni, hogy e kereskedelmi és reklamációs feltételeket megismerte, elolvasta, azok tartalmát megértette, és azokat teljes egészében elfogadja.
12.1. A vásárló jogosult az eladóhoz fordulni orvoslás céljából, amennyiben úgy véli, hogy az eladó megsértette jogait, vagy a panaszát nem a kellő módon kezelte. Ha az eladó a kérelem kézhezvételétől számított 30 napon belül nem válaszol, vagy elutasító választ ad, a fogyasztó jogosult az alternatív vitarendezés megindítását kérelmezni egy alternatív vitarendezési szervnél (a továbbiakban: AVR szerv) a 391/2015. sz. törvény alapján. A 391/2015. sz. törvény 3. §-a értelmében az AVR szervek lehetnek hatóságok vagy feljogosított jogi személyek. A kérelmet a törvény 12. §-ában meghatározott módon lehet benyújtani. A kérelem benyújtható online is az Európai Bizottság vitarendezési platformján keresztül (RSO).
Az alternatív vitarendezés kizárólag természetes személy fogyasztók számára érhető el, nem vonatkozik vállalkozókra. A vitarendezés az eladó és a távollevők között kötött szerződés alapján eljáró fogyasztó között zajlik, feltéve, hogy a vita értéke meghaladja a 20 EUR-t. Az AVR szerv által kérhető maximális költségtérítés a vásárló részéről 5 EUR lehet.
Elállás a távollevők között kötött adásvételi szerződéstől
a 102/2014. sz. törvény 7. §-a és azt követő szakaszai alapján
Eladó adatai
Cégnév:
Utca, házszám:
Település:
Irányítószám:
Cégjegyzékszám (IČO):
Adószám/ÁFA-szám (DIČ/IČ DPH):
Telefon:
E-mail:
Vevő adatai
Név:
Utca, házszám:
Település:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Ezúton értesítem Önöket, hogy elállok az alábbi szerződéstől (a megfelelő opciót válassza ki):
A szerződés tárgya az alábbi weboldalon keresztül került megrendelésre:
A rendelés visszaigazolásának száma:
Rendelés dátuma:
Számla száma:
A terméket átvettük (átvétel napja):
Ezért kérem a következők visszatérítését (válassza ki az egyiket):
Visszaküldött áru megnevezése és mennyisége (ha nem teljes elállásról van szó):
Visszatérítendő összeg:
A visszatérítendő összeget kérem:
Tudomásul veszem, hogy az eladó nem köteles a visszafizetésre a szerződéstől való elállás kézhezvételétől számított 14 napon belül, amíg a termék vissza nem érkezett hozzá, vagy annak elküldését nem igazolom.
A terméket legkésőbb 14 napon belül köteles vagyok visszaküldeni.
Helység: ………………………………..
Dátum: ……………………..
Aláírás: ………………………………..
Tájékoztató a vevő elállási jogának gyakorlásáról
Elállási jog
A vevő jogosult az adásvételi szerződéstől 14 napon belül, indoklás nélkül elállni.
Az elállási határidő attól a naptól számít, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik fél (a szállító kivételével) átvette a terméket.
Az elállási jog gyakorlásához kérjük, egyértelmű nyilatkozattal (levélben, faxon vagy e-mailben) értesítsen minket az alábbi címen:
info@puremedik.hu
Használhatja az 1. sz. mellékletben található elállási űrlapot is. Elektronikus úton is lehetősége van benyújtani az elállási nyilatkozatot weboldalunkon keresztül [webcím helye]. Ezen mód választása esetén e-mailben vagy más tartós adathordozón haladéktalanul visszaigazoljuk annak kézhezvételét.
A határidő betartott, ha az elállási nyilatkozatot a 14 nap letelte előtt elküldi.
Az elállás következményei
Az elállás esetén a teljes vételárat, valamint a szállítási költséget visszatérítjük. Ez nem vonatkozik azokra a többletköltségekre, amelyek abból fakadnak, hogy nem a legolcsóbb szállítási módot választotta. A visszafizetés legkésőbb 14 napon belül történik meg, ugyanazon fizetési móddal, amelyet a vásárló használt, kivéve, ha másban állapodtak meg, és ez nem jár plusz költséggel.
A visszafizetés csak akkor történik meg, ha a visszaküldött áru megérkezett, vagy a vásárló igazolta annak feladását – amelyik előbb bekövetkezik.
A terméket vissza kell küldeni az eladó címére legkésőbb 14 napon belül. A határidő megtartott, ha az árut a határidő lejárta előtt postára adja. A visszaküldés költsége a vevőt terheli.
Felhívjuk figyelmét, hogy a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő értékcsökkenésért a vevő felel.