Kosár

Nincs tétel a kosarában

ÁSZF

1. Általános rendelkezések

1.1. Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: „Üzleti és Reklamációs Feltételek”) szabályozzák az eladó és a vevő között létrejött adásvételi szerződésből eredő jogokat és kötelezettségeket. Az eladó: KONEX MEDIK, spol. s r.o., székhelye: Rastislavova 7, 040 01 Kassa, Szlovákia, cégjegyzékszám: 31713343, bejegyezve a Kassa I. kerületi bíróság cégnyilvántartásába Sro osztály, vl. szám: 6680/V alatt (a továbbiakban: „Eladó”).

1.2. Az adásvételi szerződés tárgya áruk online vásárlása az eladó e-kereskedelmi weboldalán keresztül.

1.3. Az eladó e-kereskedelmi oldalán feltüntetett árak tartalmazzák az általános forgalmi adót a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályainak megfelelően. Az árak nem tartalmazzák a szállítási és egyéb választható szolgáltatások díjait.

1.4. Az eladó fenntartja a jogot az árak módosítására, amely nem érinti a korábban megkötött adásvételi szerződéseket.

(A teljes dokumentum hossza több tízezer karakter, ezért a fennmaradó részeket az itt megkezdett formában, szakaszonként fogom folytatni, figyelembe véve az eredeti struktúrát és tartalmat. A következő rész: 2. Adásvételi szerződés megkötésének módja.)

2.Az adásvételi szerződés megkötésének módja

2.1. Az adásvételi szerződés a vevő ajánlata alapján jön létre, amelyet az eladó weboldalán keresztül, az erre szolgáló űrlap kitöltésével és elküldésével nyújt be a vevő (a továbbiakban: „Megrendelés”). A szerződés tárgya a megrendelésben megjelölt áru tulajdonjogának átruházása a meghatározott vételár és feltételek mellett.

2.2. A megrendelés elküldése után a rendszer automatikusan visszaigazoló e-mailt küld a vevő által megadott e-mail címre (a továbbiakban: „Megrendelés kézbesítési visszaigazolás”).

2.3. A megrendelés kézbesítési visszaigazolása a szerződés megkötésére irányuló ajánlat elfogadását jelenti (a továbbiakban: „Megrendelés elfogadása”).

2.4. A megrendelés elfogadása tartalmazza az áru megnevezését, árát, szállítási időt, szállítási címet és a szállítás költségét, valamint az eladó cégadatait (cégnév, székhely, cégjegyzékszám stb.).

2.5. Az adásvételi szerződés a megrendelés elfogadásának elektronikus vagy írásos visszaigazolásával jön létre.

2.6. Az eladó köteles a szerződéskötés előtt világos és egyértelmű tájékoztatást adni a vevőnek az áru jellemzőiről, az eladó adatairól, a szállítási, fizetési és reklamációs feltételekről, valamint az elállási jogról és annak gyakorlásáról.

2.7. Ha az eladó nem teljesíti a 2.6. pont szerinti tájékoztatási kötelezettségét, a vevő nem köteles a kapcsolódó többletköltségeket megfizetni.

3.Az eladó jogai és kötelezettségei

3.1. Az eladó köteles:

  1. a) A megrendelés visszaigazolása esetén az árut a megállapodás szerinti mennyiségben, határidőben és minőségben leszállítani, megfelelően csomagolni, valamint gondoskodni a szállítás biztonságáról.
  2. b) Biztosítani, hogy a szállított áru megfeleljen a hatályos szlovák jogszabályoknak.
  3. c) Az adásvételi szerződés megkötését visszaigazolni tartós adathordozón (pl. e-mailen), és ennek tartalmaznia kell a 2.6. pontban felsorolt minden információt, beleértve az elállási nyilatkozat mintáját is.
  4. d) Az áruval együtt átadni a vevőnek az árura vonatkozó használati és kezelési útmutatókat, jótállási jegyet, számlát és minden egyéb szükséges dokumentumot, amelyeket a hatályos jogszabályok előírnak.

3.2. Az eladónak joga van a vételár teljes és határidőben történő kiegyenlítésére.

3.3. Ha az áru nem áll rendelkezésre vagy elfogyott, az eladó köteles erről haladéktalanul értesíteni a vevőt, helyettesítő teljesítést ajánlani fel, vagy lehetőséget biztosítani a szerződéstől való elállásra. A vevő által már megfizetett vételárat és egyéb költségeket az eladó köteles 14 napon belül visszatéríteni. Ha a vevő nem fogadja el a helyettesítő teljesítést, és nem áll el a szerződéstől, az eladó jogosult elállni a szerződéstől, és a vételárat ugyanúgy köteles visszatéríteni 14 napon belül.

4. A vevő jogai és kötelezettségei

4.1. A vevő köteles az eladótól megrendelt áru vételárát a megállapodás szerinti módon és határidőn belül megfizetni. Ez a kötelezettség a megrendelés részét képezi.

4.2. A vevő jogosult az árut a szerződésben meghatározott mennyiségben, minőségben, időben és helyen átvenni.

4.3. A vevő kötelezettségei:

  1. a) A megrendelt áru vételárát és a szállítási költséget határidőre megfizetni az eladónak.
  2. b) A leszállított árut átvenni.
  3. c) Az átvételt aláírással igazolni, vagy ha meghatalmazott személy veszi át az árut, az ő aláírásával kell igazolni az átvételt a szállítólevélen.

5.Szállítási és fizetési feltételek

5.1. A termékek elérhetőségére és várható szállítási idejére vonatkozó információk az adott termék oldalán kerülnek feltüntetésre az e-kereskedelmi weboldalon.

5.2. Az eladó köteles a megrendelt árut legkésőbb az adásvételi szerződés megkötésétől számított 30 napon belül átadni a vevőnek, kivéve, ha a felek másként állapodtak meg. Amennyiben az eladó e kötelezettségét nem teljesíti, a vevő ésszerű póthatáridőt szabhat meg. Ha a póthatáridő eredménytelenül telik el, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.

5.3. Az eladó jogosult a terméket a szerződésben rögzített határidő előtt is kiszállítani.

5.4. A vevő köteles az árut a megállapodás szerinti helyen és időben átvenni. Amennyiben a terméket a vevő nem veszi át, az eladó jogosult megtérítést követelni a szállítási kísérlet sikertelensége miatt felmerült tényleges költségek után.

5.5. Az áru átvételekor a vevő vagy meghatalmazottja köteles azt személyesen átvenni, a szállítást és fizetést igazoló dokumentumokat aláírni. Az áru átvételével a tulajdonjog és a kárveszély a vevőre száll.

5.6. A vevő köteles az árut átvételkor megvizsgálni, különös tekintettel a csomagolás sértetlenségére. Sérülés vagy hiányosság esetén a futárnak jegyzőkönyvet kell felvennie, amely alapján a vevő élhet reklamációs jogával.

5.7. Ha a vevő az árut nem veszi át a megállapodott határidőn belül, és előzetesen nem áll el írásban a szerződéstől, az eladó követelheti a szállítási kísérlet költségeinek megtérítését.

5.8. Az áru határidőn túli át nem adása esetén a vevő jogosult elállni a szerződéstől, és az eladó köteles a már megfizetett összeget 14 napon belül visszatéríteni a vevő által megadott bankszámlára.

6. Vételár

6.1. A vételár az az összeg, amelyről a vevő és az eladó az adásvételi szerződésben megállapodtak. A vételár pontos összege a megrendelés elfogadásában kerül feltüntetésre.

6.2. Amennyiben a megrendelés kézbesítési visszaigazolásában szereplő ár magasabb, mint az eladó weboldalán a megrendelés leadásakor megjelenített ár, az eladó e-mailben új, szerződéskötésre irányuló ajánlatot küld a vevő részére. A szerződés csak akkor jön létre, ha a vevő ezt az új árat írásban elfogadja.

6.3. A vevő köteles a vételárat, beleértve a szállítási költségeket is, az eladó által megadott módon megfizetni. Lehetséges fizetési módok: készpénzes fizetés személyes átvételkor, utánvét, bankkártyás fizetés vagy banki átutalás.

6.4. Banki átutalás esetén a fizetés napja az a nap, amikor a teljes vételár jóváírásra kerül az eladó bankszámláján.

6.5. A vevő köteles a vételárat legkésőbb az áru átvételekor megfizetni, kivéve, ha a felek részletfizetésben állapodtak meg.

6.6. Az eladó jogosult megtagadni az áru kiszállítását mindaddig, amíg a vevő nem egyenlítette ki a teljes vételárat.

6.7. A vételár nem tartalmazza az összeszerelés és a külön kért szolgáltatások díját, ezek külön kerülnek felszámításra, amennyiben a felek így állapodnak meg.

7. Tulajdonjog megszerzése és az áru sérülésének kockázatának átszállása

7.1. A vevő az áru tulajdonjogát akkor szerzi meg, amikor a vételár teljes összegét kifizette az eladó részére.

7.2. Az áru sérülésének kockázata a vevőre akkor száll át:

  • amikor az árut a vevő vagy az általa meghatalmazott harmadik személy átveszi az eladótól vagy az eladó által megbízott fuvarozótól,
  • ha a vevő nem veszi át az árut az eladó által biztosított határidőn belül, akkor attól az időponttól kezdve, amikor az eladó lehetővé tette az áru átvételét.

Ettől az időponttól kezdve az áru elvesztéséből, megrongálódásából vagy megsemmisüléséből eredő minden kár a vevőt terheli.

8. Reklamációs eljárás (garancia, hibafelelősség, reklamáció)

8.1. A vevőnek joga van az áru eltávolítható hibája esetén annak ingyenes, időben történő és megfelelő módon történő kijavítására. Az eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül kijavítani.

8.2. A vevő a hiba kijavítása helyett kérheti az áru kicserélését, vagy ha a hiba csak az áru egy meghatározott részére vonatkozik, akkor annak az alkatrésznek a cseréjét, kivéve, ha ez az eladónak – az áru ára vagy a hiba súlyossága miatt – aránytalan költséget jelentene.

8.3. Az eladó jogosult a hibás árut hibátlanra cserélni, amennyiben ez a vevőnek nem okoz jelentős nehézséget.

8.4. Amennyiben a hiba nem javítható, és az áru rendeltetésszerű használatát akadályozza, a vevő jogosult az áru cseréjére vagy az adásvételi szerződéstől való elállásra. Ugyanilyen jog illeti meg a vevőt akkor is, ha a hiba javítható, de ismételten jelentkezik, vagy több javítható hiba együttvéve akadályozza a rendeltetésszerű használatot.

8.5. Más, nem javítható hiba esetén a vevő ésszerű árengedményre jogosult.

8.6. Az eladó a vevőt a 622. § szerinti (jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek 8.1–8.3 pontjai) és a Ptk. 623. § szerinti (8.4–8.5 pontok) jogairól megfelelően tájékoztatta azzal, hogy e feltételeket elektronikus áruháza vonatkozó aloldalán közzétette, és a vevőnek lehetősége volt azokat a megrendelés elküldése előtt elolvasni.

8.7. A vevő köteles a reklamációt az eladóhoz vagy az általa kijelölt személyhez benyújtani. Az eladó a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályai szerint felelős a termék hibáiért. A vevő a szervizhelyekről és a garanciális/jótállás utáni szervizről tájékoztatást kap a jótállási jegyen, illetve kérésre telefonon vagy e-mailben.

8.15. A vevő jogosult dönteni, hogy a 622. § vagy a 623. § szerinti jogait kívánja gyakorolni, és köteles erről haladéktalanul értesíteni az eladót. A vevő döntésének megfelelően az eladó vagy a panaszkezelésre kijelölt személy a Ptk. 2. § m) pontja alapján haladéktalanul, de legkésőbb bonyolultabb esetben a reklamációs eljárás megindításától számított 3 napon belül, indokolt esetben – például ha az áru műszaki értékelése szükséges – legfeljebb 30 napon belül meghatározza a reklamáció kezelési módját. A reklamáció ezt követően haladéktalanul kezelendő. A reklamáció teljes feldolgozása nem haladhatja meg a 30 napot. Ennek letelte után a fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni, vagy kérheti az áru cseréjét.

8.16. Ha a vevő az adásvételi szerződés megkötését követő 12 hónapon belül reklamál, az eladó a reklamációt csak szakértői vélemény alapján utasíthatja el. A szakértői vélemény költségei nem terhelhetik a vevőt.

8.17. Ha az eladó elutasítja a reklamációt, köteles megjelölni, hová küldheti a vevő az árut szakértői értékelésre. A szakértői vizsgálat és az ezzel járó költségek az eladót terhelik. Amennyiben a szakértői értékelés igazolja a hiba fennállását, a vevő újra érvényesítheti követelését, és a jótállási idő nem rövidül. Az eladó köteles az értékeléssel összefüggő költségeket a megújított igénylés után 14 napon belül megtéríteni.

8.18. A vevő nem jogosult reklamálni olyan hibákat, amelyekről az eladó a szerződéskötéskor tájékoztatta, vagy amelyekről tudnia kellett.

8.19. Az eladó fenntartja a jogot, hogy a hibás árut ugyanolyan vagy jobb műszaki paraméterekkel rendelkező hibátlan árura cserélje, amennyiben ez a vevőnek nem jelent aránytalan terhet.

8.20. Az eladó nem felelős a termék hibáiért:

  • ha a hiba nyilvánvaló volt, és az átvételkor észlelhető lett volna, de nem jelentették az eladónak a 8.8. pont szerint,
  • ha a vevő nem élt a szavatossági időn belül a hibás teljesítésre vonatkozó jogaival,
  • ha a hiba a vevő által okozott mechanikai sérülésből ered,
  • ha a hibát az áru nem megfelelő környezetben való használata (pl. nedvesség, vegyi hatás) okozta,
  • ha a hiba nem rendeltetésszerű használatból, túlterhelésből, szakszerűtlen kezelésből vagy karbantartás elhanyagolásából ered,
  • ha vis maior (pl. tűz, vízkár, villámcsapás) okozta,
  • ha a hibát illetéktelen beavatkozás okozta.

8.21. A reklamáció a következő módokon rendezhető:
a) az áru cseréje,
b) vételár visszatérítése,
c) javított áru átadása,
d) ésszerű árengedmény,
e) teljesítés elfogadásáról szóló írásbeli nyilatkozat,
f) reklamáció indokolt elutasítása.

8.22. Az eladó a reklamációs eljárás eredményéről írásos igazolást állít ki legkésőbb 30 napon belül, és erről a vevőt értesíti (személyesen, postán, futárral vagy e-mailben).

8.23. A jótállási idő az áru átvételétől számított 24 hónap, kivéve, ha az adott termékre más időtartamot határoztak meg. Sporttáplálkozási termékek és élelmiszerek esetén a minimális lejárati idő 2 hónap. Ennél rövidebb idő esetén az eladó egyeztet a vevővel.

8.24. Garanciális javítás esetén a jótállási idő meghosszabbodik azzal az idővel, ameddig a vevő az árut nem használhatta.

8.25. Új áru cseréje esetén a jótállási idő az új termék átvételétől indul újra. A vevő írásos tájékoztatást kap a cseréről.

8.26. Eltávolítható hiba esetén a vevő döntése szerint:
a) az eladó kicseréli az árut, vagy
b) kijavítja a hibát.

8.27. Ha a hiba eltávolítható, de a vevő nem tudta azt azonnal észlelni, az eladó a hibát kijavítja.

8.28. Ha a hiba nem eltávolítható, vagy több eltávolítható hiba akadályozza a rendeltetésszerű használatot, az eladó:

  • az árut azonos vagy jobb paraméterű termékre cseréli, vagy
  • a vételárat visszatéríti.

8.29. Ha a hiba elháríthatatlan vagy többször jelentkező, az eladó az árut cseréli.

8.30. A reklamáció csak azokra a hibákra terjed ki, amelyeket a bejelentés és annak visszaigazolása tartalmaz.

8.31. Ismétlődő hibának minősül ugyanaz a javítható hiba, ha az kétszer előfordul.

8.32. Három különböző javítható hiba együttes előfordulása több hibának minősül.

8.33. A vevő nem jogosult újra reklamálni ugyanazon konkrét hiba miatt, ha már egyszer éltek a reklamációval.

8.34. A jelen feltételek nem vonatkoznak azokra a szervezetekre, amelyek nem minősülnek fogyasztónak a 102/2014. törvény 2. § a) pontja szerint.

9.Személyes adatok és azok védelme

9.1. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy a vevő – amennyiben természetes személy – köteles megadni az eladónak a nevét, lakcímét (irányítószámmal együtt), telefonszámát és e-mail címét.

9.2. Ha a vevő jogi személy, köteles megadni az eladónak a cég nevét, székhelyének címét (irányítószámmal együtt), azonosítószámát (IČO), telefonszámát és e-mail címét.
Szállítási szolgáltató: GLS.

9.3. A vevő bármikor ellenőrizheti és módosíthatja a megadott személyes adatokat, valamint törölheti a regisztrációját az elektronikus áruház honlapján, a „Saját fiók” menüpont alatt történő bejelentkezés után.

9.4. Az eladó ezúton tájékoztatja a vevőt, hogy a 18/2018. sz. törvény (a személyes adatok védelméről és egyes törvények módosításáról, a továbbiakban: „ZnOOÚ”) értelmében, mint adatkezelő, a vevő személyes adatait a vásárlási szerződés megkötése során – a vevő hozzájárulása nélkül is – kezelheti, mivel az adatok kezelése a vevővel fennálló szerződéskötést megelőző jogviszony és a szerződés teljesítése érdekében szükséges, amelyben a vevő az egyik szerződő félként szerepel.

9.5. A vevő a rendelés elküldése előtt az erre szolgáló jelölőnégyzet bejelölésével hozzájárulását adhat ahhoz, hogy az eladó a ZnOOÚ értelmében kezelje és tárolja személyes adatait – különösen a fent megadottakat –, továbbá azokat felhasználja minden olyan információs rendszerében, amelyek az új termékekről, kedvezményekről és akciókról szóló tájékoztatás küldésére szolgálnak a kínált árukkal kapcsolatban.

9.6. Az eladó kötelezettséget vállal arra, hogy a vevő személyes adatait a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályainak megfelelően kezeli és használja fel.

9.7. Az eladó kijelenti, hogy a ZnOOÚ értelmében a személyes adatokat kizárólag a jelen üzleti és reklamációs feltételekben meghatározott célból szerzi be.

9.8. Az eladó kijelenti továbbá, hogy amennyiben a ZnOOÚ alapján a jelen feltételekben meghatározottaktól eltérő célra gyűjt személyes adatokat, úgy ezeket az adatokat kizárólag az adott célnak megfelelő módon kezeli, és nem kapcsolja össze más célból gyűjtött személyes adatokkal.

9.9. A vevő az ezen üzleti és reklamációs feltételek 9.5. pontja szerint meghatározott cél teljesüléséig határozott időre hozzájárulását adja az eladónak személyes adatainak kezeléséhez. Az adatkezelési cél teljesülését követően az eladó köteles a vevő személyes adatait haladéktalanul megsemmisíteni. A vevő bármikor jogosult hozzájárulását írásban visszavonni, amely visszavonás a kézbesítéstől számított 1 hónapon belül hatályosul.

9.10. A vevő a rendelés elküldése előtt köteles a megfelelő jelölőnégyzet bejelölésével megerősíteni, hogy az eladó világos, érthető és félreérthetetlen módon tájékoztatta őt az alábbiakról:

  • az eladó azonosító adatai (melyek az 1. pontban szerepelnek),
  • a harmadik fél (a futárszolgálat), amely a megrendelt árut kézbesíti, és amelynek adatai a rendelés visszaigazolásában szerepelnek,
  • a személyes adatok kezelése céljáról, amely a vevő és az eladó közötti adásvételi szerződés megkötése,
  • hogy a vevő természetes személyként köteles megadni a nevét, állandó lakcímét (irányítószámmal együtt), telefonszámát és e-mail címét; jogi személy esetén a cég nevét, székhelyét (irányítószámmal), azonosítószámát, telefonszámát és e-mail címét,
  • valamint arról, hogy a megadott személyes adatok szolgáltatása kötelező.

9.11. Az eladó kijelenti, hogy a személyes adatokat tisztességesen kezeli, a ZnOOÚ és más vonatkozó jogszabályok rendelkezéseit nem sérti meg, azokat nem kerüli meg. Továbbá kijelenti, hogy a hozzájárulást nem kényszerrel, fenyegetéssel vagy a szerződés, szolgáltatás, áru vagy más kötelezettség teljesítésének megtagadásával próbálja megszerezni.

9.12. A vevő jogosult arra, hogy ingyenes írásbeli kérelem alapján tiltakozzon az alábbiak ellen:

  • személyes adatainak olyan célú kezelése ellen, amelyet az eladó a vevő hozzájárulása nélkül végezne közvetlen üzletszerzés (direkt marketing) céljából, és kérheti ezeknek az adatoknak a megsemmisítését;
  • a személyes adatok postai úton történő közvetlen üzletszerzési célú felhasználása ellen a ZnOOÚ 31. §-a alapján;
  • a személyes adatok ilyen célú átadása ellen harmadik fél részére.

9.13. A vevő jogosult továbbá tiltakozni a személyes adatok ZnOOÚ 31. § szerinti kezelése ellen, ha azt megalapozott indokokkal vagy az ő jogainak és törvényben védett érdekeinek sérelmével indokolja. Amennyiben nincsenek jogszabályi akadályok, és a tiltakozása megalapozott, az eladó köteles az érintett személyes adatokat haladéktalanul zárolni és a körülmények lehetővé tételével törölni.

9.14. A vevő jogosult – írásban vagy személyesen, ha az ügy nem tűr halasztást – tiltakozni az ellen is, hogy automatizált adatkezelési folyamatok alapján olyan döntés szülessen, amely számára joghatással jár vagy jelentős mértékben érinti. A vevő kérheti, hogy az eladó az ilyen döntést ne automatizált módon vizsgálja felül, hanem olyan módon, amelyben emberi tényező is részt vesz. Az eladó köteles ennek a kérésnek eleget tenni, és biztosítani, hogy a döntés felülvizsgálatát illetékes személy végezze el. A vizsgálat módjáról és eredményéről az eladó köteles a vevőt a jelen feltételek 9.18. pontjában foglalt határidőn belül tájékoztatni.

9.15. A vevő ezt a jogát nem gyakorolhatja, ha:

  • a döntést külön jogszabály írja elő, amely egyúttal biztosítja a vevő jogos érdekeinek védelmét, vagy
  • az eladó a szerződéskötést megelőző vagy fennálló szerződéses jogviszony alapján hozott olyan döntést, amely megfelel a vevő kérésének, vagy
  • az eladó a szerződés alapján egyéb, megfelelő intézkedést tett a vevő jogos érdekeinek védelme érdekében.

9.16. Amennyiben a vevő írásban gyakorolja jogát, és kérelmének tartalma egyértelműen jelzi, hogy joggyakorlásról van szó, a kérelmet a törvény szerint előterjesztettnek kell tekinteni. E-mailben vagy faxon küldött kérelem esetén a vevő köteles azt három napon belül írásban is benyújtani.

9.17. A vevő, ha úgy véli, hogy személyes adatait jogosulatlanul kezelik, jogosult panaszt tenni a Személyes Adatok Védelméért Felelős Hivatalnál. Ha a vevő teljes cselekvőképességgel nem rendelkezik, jogait törvényes képviselője gyakorolhatja.

9.18. Az eladó köteles a vevő írásos kérelmét a jelen feltételek alapján – illetve a ZnOOÚ rendelkezései szerint – legkésőbb annak kézhezvételétől számított 30 napon belül elbírálni és írásban tájékoztatást adni.

9.19. Amennyiben a ZnOOÚ alapján a vevő jogainak gyakorlása korlátozás alá esik, az eladó köteles erről haladéktalanul, írásban értesíteni az érintettet és a Személyes Adatvédelmi Hivatalt.

9.20. Az eladó ezúton tájékoztatja a vevőt, hogy a ZnOOÚ értelmében a személyes adatok kezelése során előreláthatóan az alábbi harmadik személyek, illetve címzettek részére továbbíthatók az adatok:

GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o., Budča 1039, 962 33 Budča

10. Elállás az adásvételi szerződéstől

10.1. Amennyiben az eladó az adásvételi szerződésből eredő kötelezettségeinek teljesítése ellehetetlenül – különösen készlethiány, a termék elérhetetlensége, a termék gyártójának, importőrének vagy szállítójának a gyártás megszüntetése vagy olyan változtatásai miatt, amelyek lehetetlenné teszik az eladó részéről a szerződés teljesítését –, vagy vis maior, illetve olyan körülmények miatt, amelyek az eladótól elvárható maximális erőfeszítések ellenére sem teszik lehetővé a termék szállítását a jelen szerződési feltételekben meghatározott határidőn belül, vagy az ajánlatban szereplő áron, az eladó köteles erről haladéktalanul tájékoztatni a vevőt. Egyúttal köteles helyettesítő teljesítést felajánlani, vagy lehetőséget biztosítani a szerződéstől való elállásra (a rendelés lemondására). Amennyiben a vevő ezen okok valamelyike miatt eláll a szerződéstől, az eladó köteles a vevő által kifizetett előleget 14 napon belül visszautalni a vevő által megadott bankszámlaszámra.

10.2. A vevő jogosult az adásvételi szerződéstől indoklás nélkül elállni a 102/2014. sz. törvény 7. §-a és azt követő rendelkezései értelmében (a távértékesítés során történő fogyasztóvédelemről, a továbbiakban: „Fogyasztóvédelmi törvény távértékesítésnél”) 14 napon belül, amely határidő a termék átvételének napjától, illetve a szolgáltatási vagy elektronikus tartalomra vonatkozó szerződés megkötésének napjától számít, feltéve, hogy az eladó teljesítette a törvény 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségét.

10.3. A vevő e határidőn belül jogosult a terméket kibontani és kipróbálni, hasonló módon, mint az a hagyományos üzletekben szokásos, a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megismeréséhez szükséges mértékben.

10.4. Az elállási határidő kezdete:

  1. a) több darabból vagy részből álló termék esetén az utolsó darab átvételének napja,
    b) külön szállított termékek esetén az utolsóként kézbesített áru átvételének napja,
    c) ismétlődő szállítás esetén az első termék átvételének napja.

10.5. A vevő a szerződéstől még annak elállási határideje előtt is jogosult elállni.

10.6. Az elállást egyértelműen, írásban kell megtenni – akár más tartós adathordozón –, olyan formában, amely kizárja, hogy az elállás tévedésből történt. Használható az 1. sz. melléklet szerinti elállási nyomtatvány is. A határidő betartottnak minősül, ha az elállás közlését a vevő legkésőbb az utolsó napon elküldi az eladónak.

10.7. Az elállási nyilatkozatnak tartalmaznia kell a nyomtatványon meghatározott adatokat, különösen: a vevő azonosító adatait, a rendelés számát és dátumát, a termék pontos megnevezését, valamint a visszatérítés módját (bankszámlaszám és/vagy postacím).

10.8. A szerződéstől való elállással az ahhoz kapcsolódó kiegészítő szerződések is automatikusan megszűnnek. Az eladó nem jogosult semmilyen díjat felszámítani ezek megszüntetéséért, kivéve a törvény 9. § (3), illetve 10. § (3) és (5) bekezdéseiben meghatározott költségeket, valamint a már teljesített szolgáltatások díját.

10.9. Az elállástól számított 14 napon belül a vevő köteles a terméket visszaküldeni az eladó székhelyére, vagy átadni az eladó által megbízott személynek. Ez nem érvényes, ha az eladó vállalta, hogy a terméket ő maga vagy megbízottja veszi át. A határidő betartottnak minősül, ha a termék a határidő utolsó napján postára lett adva.

10.10. A vevő köteles a terméket hiánytalanul, lehetőleg eredeti csomagolásban, sértetlenül és használatlanul, a teljes dokumentációval együtt visszaküldeni.

10.11. Az utánvéttel visszaküldött csomagokat az eladó nem veszi át. Javasolt a terméket biztosítással ellátva feladni. Az eladó a szerződéstől való elállás közlésétől számított legfeljebb 14 napon belül köteles visszatéríteni minden általa átvett összeget (vételár, szállítási és egyéb költségek), kivéve, ha a termék még nem került visszaküldésre, vagy a vevő nem igazolta a visszaküldést.

10.12. A visszaküldés költségeit a vevő viseli, kivéve, ha az eladó vállalta ezek megtérítését, vagy elmulasztotta a 3. § (1) bekezdés i) pontjában foglalt tájékoztatási kötelezettségét.

10.13. A vevő csak abban az esetben felelős az értékcsökkenésért, ha a termékkel szükségtelen módon bánt. Amennyiben az eladó elmulasztotta tájékoztatni a vevőt az elállási jogáról, a vevő nem felel az értékcsökkenésért.

10.14. Az eladó köteles a vételárat ugyanazon módon visszatéríteni, ahogy azt a vevő kifizette, kivéve, ha a vevő más módot választott és ezért nem számítható fel külön díj.

10.15. Ha a vevő használt, sérült vagy hiányos terméket küld vissza, köteles megtéríteni az értékcsökkenést és az eladó által felmerült javítási költségeket, de legfeljebb a vételár és az aktuális érték közötti különbség mértékéig.

10.16. A fogyasztóvédelmi törvény 7. § (6) bekezdése értelmében a vevő nem élhet elállási jogával az alábbi esetekben:

  • egyedi megrendelés alapján gyártott vagy személyre szabott termék esetén,
  • egészségvédelmi vagy higiéniai okból zárt csomagolású termékek esetén, ha a csomagolást felbontották,
  • hang-, kép- vagy multimédiás tartalom, könyv, illetve szoftver esetén, ha azok csomagolását felbontották,
  • nem fizikai hordozón nyújtott elektronikus tartalom esetén, ha annak nyújtása a fogyasztó előzetes hozzájárulásával kezdődött, és erről megfelelően tájékoztatták,
  • ha a terméket az átvétel után olyan módon szerelték össze vagy használták, hogy az eredeti állapotba való visszaállítása aránytalan költséggel járna (pl. összeszerelt bútorok).

10.17. A jelen 10. pont rendelkezései nem vonatkoznak azokra a szervezetekre, amelyek nem felelnek meg a fogyasztó fogalmának a törvény 2. § a) pontja szerint.

11.Záró rendelkezések

11.1. Írásban megkötött adásvételi szerződés esetén annak bármilyen módosítása kizárólag írásban érvényes.

11.2. A szerződő felek megállapodnak abban, hogy a köztük zajló kommunikáció e-mail útján történik.

11.3. Azokra a jogviszonyokra, amelyeket jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek nem szabályoznak, az alábbi jogszabályok vonatkoznak: a Polgári Törvénykönyv, a 22/2004. sz. törvény az elektronikus kereskedelemről, valamint az azt módosító 128/2002. sz. törvény a belső piac állami ellenőrzéséről a fogyasztóvédelem területén, annak későbbi módosításai, továbbá a 102/2014. sz. törvény a távértékesítés során történő fogyasztóvédelemről.

11.4. Jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek a vevőre nézve az adásvételi szerződés megkötésével lépnek hatályba.

11.5. A vevő a megrendelés elküldése előtt köteles a megfelelő jelölőnégyzet bejelölésével megerősíteni, hogy e kereskedelmi és reklamációs feltételeket megismerte, elolvasta, azok tartalmát megértette, és azokat teljes egészében elfogadja.

12. Alternatív vitarendezés

12.1. A vásárló jogosult az eladóhoz fordulni orvoslás céljából, amennyiben úgy véli, hogy az eladó megsértette jogait, vagy a panaszát nem a kellő módon kezelte. Ha az eladó a kérelem kézhezvételétől számított 30 napon belül nem válaszol, vagy elutasító választ ad, a fogyasztó jogosult az alternatív vitarendezés megindítását kérelmezni egy alternatív vitarendezési szervnél (a továbbiakban: AVR szerv) a 391/2015. sz. törvény alapján. A 391/2015. sz. törvény 3. §-a értelmében az AVR szervek lehetnek hatóságok vagy feljogosított jogi személyek. A kérelmet a törvény 12. §-ában meghatározott módon lehet benyújtani. A kérelem benyújtható online is az Európai Bizottság vitarendezési platformján keresztül (RSO).

Az alternatív vitarendezés kizárólag természetes személy fogyasztók számára érhető el, nem vonatkozik vállalkozókra. A vitarendezés az eladó és a távollevők között kötött szerződés alapján eljáró fogyasztó között zajlik, feltéve, hogy a vita értéke meghaladja a 20 EUR-t. Az AVR szerv által kérhető maximális költségtérítés a vásárló részéről 5 EUR lehet.

 

1.számú melléklet

Elállás a távollevők között kötött adásvételi szerződéstől

a 102/2014. sz. törvény 7. §-a és azt követő szakaszai alapján

Eladó adatai
Cégnév:
Utca, házszám:
Település:
Irányítószám:
Cégjegyzékszám (IČO):
Adószám/ÁFA-szám (DIČ/IČ DPH):
Telefon:
E-mail:

Vevő adatai
Név:
Utca, házszám:
Település:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:

Ezúton értesítem Önöket, hogy elállok az alábbi szerződéstől (a megfelelő opciót válassza ki):

  • Adásvételi szerződés
  • Szolgáltatási szerződés

A szerződés tárgya az alábbi weboldalon keresztül került megrendelésre:
A rendelés visszaigazolásának száma:
Rendelés dátuma:
Számla száma:
A terméket átvettük (átvétel napja):

Ezért kérem a következők visszatérítését (válassza ki az egyiket):

  • Teljes számlaérték (a teljes számlázott tételre vonatkozik az elállás)
     Részleges számlaérték (csak egyes tételekre vonatkozik az elállás)

Visszaküldött áru megnevezése és mennyisége (ha nem teljes elállásról van szó):
Visszatérítendő összeg:

A visszatérítendő összeget kérem:

  •  Postai úton a fenti címemre
  •  Átutalással az alábbi bankszámlára / IBAN:

Tudomásul veszem, hogy az eladó nem köteles a visszafizetésre a szerződéstől való elállás kézhezvételétől számított 14 napon belül, amíg a termék vissza nem érkezett hozzá, vagy annak elküldését nem igazolom.

A terméket legkésőbb 14 napon belül köteles vagyok visszaküldeni.

Helység: ………………………………..
Dátum: ……………………..

Aláírás: ………………………………..

2.számú melléklet

Tájékoztató a vevő elállási jogának gyakorlásáról

Elállási jog
A vevő jogosult az adásvételi szerződéstől 14 napon belül, indoklás nélkül elállni.

Az elállási határidő attól a naptól számít, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik fél (a szállító kivételével) átvette a terméket.

Az elállási jog gyakorlásához kérjük, egyértelmű nyilatkozattal (levélben, faxon vagy e-mailben) értesítsen minket az alábbi címen:
info@puremedik.hu

Használhatja az 1. sz. mellékletben található elállási űrlapot is. Elektronikus úton is lehetősége van benyújtani az elállási nyilatkozatot weboldalunkon keresztül [webcím helye]. Ezen mód választása esetén e-mailben vagy más tartós adathordozón haladéktalanul visszaigazoljuk annak kézhezvételét.

A határidő betartott, ha az elállási nyilatkozatot a 14 nap letelte előtt elküldi.

Az elállás következményei
Az elállás esetén a teljes vételárat, valamint a szállítási költséget visszatérítjük. Ez nem vonatkozik azokra a többletköltségekre, amelyek abból fakadnak, hogy nem a legolcsóbb szállítási módot választotta. A visszafizetés legkésőbb 14 napon belül történik meg, ugyanazon fizetési móddal, amelyet a vásárló használt, kivéve, ha másban állapodtak meg, és ez nem jár plusz költséggel.

A visszafizetés csak akkor történik meg, ha a visszaküldött áru megérkezett, vagy a vásárló igazolta annak feladását – amelyik előbb bekövetkezik.

A terméket vissza kell küldeni az eladó címére legkésőbb 14 napon belül. A határidő megtartott, ha az árut a határidő lejárta előtt postára adja. A visszaküldés költsége a vevőt terheli.

Felhívjuk figyelmét, hogy a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő értékcsökkenésért a vevő felel.